Bananensmoothie

Share
19/04/2019

Bananensmoothie



Bananen hebben een lekkere smaak, een hoge voedingswaarde en bevatten weinig calorieën. Dankzij de vitamine B6 verminder je bovendien de kans om diabetes type 2 te ontwikkelen. Gezond en lekker? Jazeker!

Wat heb je nodig: 
Bananen (rijp) 3 stuks
Volle melk 1/2 l
Yoghurt (eventueel met smaakje) 125 g
Kaneel Snuifje
Honing Naar smaak
 
Recept
  1. Pel de bananen, snij ze in grote stukken en vries ze de avond voordien in. Plaats ook de yoghurt in de diepvriezer.
  2. Haal op de dag zelf de bananen en de yoghurt uit de diepvriezer. Doe de bevroren stukken banaan in de blender. Snij ook de bevroren yoghurt in stukjes en voeg toe.
  3. Giet de melk erover en blend tot het mengsel vloeibaar is.
  4. Voeg nu ook het snuifje kaneel en de honing toe en zet de blender nog even aan om alles goed te mengen.
TIP: Ben jij iemand die de steel van de banaan gebruikt om hem te pellen? Dat kan sneller! Draai de banaan om en knijp kort in het uiteinde (zonder steel). De schil opent zich daar zonder moeite!