Witte kool wraps

Share
30/09/2018

Recept voor 2 personen

Ingrediënten

  • 1 witte kool
  • ½ komkommer, zaadlijsten verwijderd en in kleine blokjes
  • 2 tomaten, zaadjes en zaadlijsten verwijderd en in kleine blokjes
  • een grote handvol tuinkers
  • 2 lente-uitjes, in fijne ringetjes
  • 125 ml volle (plantaardige) natuuryoghurt (gebruik geen magere, die is te zuur)
  • 1 tl komijnzaadjes
  • een grote handvol geroosterde, gezouten pistachenootjes, gepeld en grof gehakt
  • een grote handvol geroosterde en gezouten cashewnoten, grof gehakt
  • eventueel verse kruiden als munt, bieslook en bladpeterselie, fijngehakt
  • versgemalen zwarte peper en grof zeezout

Bereiding

  1. Maak 4 bladeren los van de witte kool, zonder deze te scheuren. Dat is niet zo heel makkelijk. Wat niet werkt is het blad aan van de bovenkant van de kool te beginnen “los pellen”. Dan heb je gegarandeerd scheuren. Het beste gaat het als volgt: snijd het blad los aan de steelaanzet. Duw het blad aan de onderkant (aan de steelaanzet dus) weg van de kool. Doe dit voorzichtig, tot wanneer het blad meegeeft en maak het zachtjes los. Snijd het blad aan de kant van de steelaanzet recht af. (Dit is om een mooie, rechte bovenkant te hebben, wanneer je de wrap oprolt.)

  2. Naast de 4 hele koolbladeren heb je ook nog zo’n 100 g kool nodig, die je fijnhakt, eerst in sliertjes dus en daarna nog eens overlangs.

  3. Vermeng alle ingrediënten voor de vulling, maar bewaar wat noten en tuinkers voor de afwerking. Kruid met voldoende peper en zout en schep de vulling op de koolbladeren.

  4. Serveer de wraps meteen! Alle groenten in dit recept zijn rijk aan vocht en door het zout komt dit ook vrij. Onmiddellijk oppeuzelen is dus de boodschap

Tip: Uiteraard hou je nog wat witte kool over na dit gerecht. Maak je geen zorgen over de houdbaarheid: in de groentelade van je koelkast blijft deze nog lang goed.


Bron: karolaskitchen.be